Wizerunek rynku ubezpieczeniowego


Good Message prezentuje analizę wizerunku rynku ubezpieczeniowego w Polsce. Opracowanie zawiera najważniejsze informacje dotyczące społecznego postrzegania tego sektora.

Blisko dziesięcioletnie doświadczenie Mikołaja Skorupskiego, założyciela Good Message, na rynku ubezpieczeń i finansów pozwoliło na zgromadzenie licznych obserwacji dotyczących percepcji usług asekuracyjnych zarówno w Polsce, jak i za granicą.

W rozwiniętych gospodarczo krajach świata cieszą się one wysokim stopniem zaufania. Dowodzą tego opinie wygłaszane na ich temat zwłaszcza przez liderów biznesu. Już blisko 100 lat temu Henry Ford, założyciel jednej z największych na świecie marek samochodów i twórca filozofii produkcji masowej, odwiedzając Nowy Jork tak opisał swoje wrażenia:

„To jest możliwe tylko dzięki ubezpieczeniom. To one w istocie wznoszą to miasto. Bez ubezpieczeń
nie byłoby drapaczy chmur. Żaden inwestor nie sfinansowałby wieżowców, które może spopielić jeden niedopałek”.

Słowa te są wystarczającym dowodem na szacunek, jakim ubezpieczenia cieszą się w Stanach Zjednoczonych, i to od wielu pokoleń. W Polsce jest inaczej. Gospodarka wolnorynkowa ma u nas zaledwie
20 lat i wolny rynek polis nie doczekał się jeszcze wysokiego stopnia zaufania, ani też wystarczająco skutecznych działań z zakresu ubezpieczeniowego PR.

Prezentowana analiza opisuje stosunek konsumentów i mediów do rynku ubezpieczeniowego
oraz oferowanych na nim usług.

Więcej informacji w raporcie pt. „Ubezpieczenia w opiniach klientów i mediów”.