Analiza i strategia komunikacji


 

Analysis_oferta

Być z informacją tam, gdzie jest klient – to życzenie każdego profesjonalnego marketera i specjalisty ds. public relations. Aby je zrealizować, potrzebne jest z jednej strony doświadczenie, z drugiej – wiedza analityczna o tym, do jakiego klienta rzeczywiście chcemy dotrzeć, gdzie on jest i jakich informacji faktycznie oczekuje.

 

Jak to działa?

Jedna ze wschodzących marek ubezpieczeniowych chciała w krótkim czasie zbudować pozycję eksperta w dziedzinie polis komunikacyjnych. Jednocześnie zmierzała do tego, aby pokazać, że jej kompetencje są szersze, ponieważ wchodziła także w segment polis mieszkaniowych. Jedną ze skutecznych metod kreowania pozycji eksperckiej w danej dziedzinie jest szeroko zakrojone udzielanie fachowych porad w mediach i internecie.

Obrano taką właśnie strategię. Porady ekspertów ukazywały się przez pół roku w prasie motoryzacyjnej i mieszkaniowej, a także na portalach internetowych o takiej właśnie tematyce. W efekcie marce udało się dotrzeć do blisko 3 mln odbiorców.

Jak oceniono wybór tego kierunku działań i jego rezultaty, można sprawdzić na stronie.

 

Czy jeśli ktoś pokazałby Ci, gdzie szukać klientów i z jakimi informacjami do nich docierać, skorzystałbyś z jego usług? Wspomnianą strategię budowania pozycji eksperckiej w opinii konsumentów realizowała nasza firma. Opracowaliśmy wiele tego typu koncepcji.

 

Co proponujemy?

W ramach tak szeroko pojętego planowania i tworzenia strategii komunikacji przygotowujemy m.in.:

  • analizy sytuacji wyjściowej,
  • analizy potrzeb konsumenckich i społecznych,
  • analizy SWOT,
  • koncepcje zapewniające synergię pomiędzy celami biznesowymi i komunikacyjnymi,
  • strategie dotarcia do różnorodnych grup docelowych,
  • efektywne przekazy kształtujące reputację marek.

 

Zobacz też: Public relations i Doradztwo reputacyjne.